Generelle oplysninger
Witt Hvidevarer A/S
CVR-nr.: 20981075
Gødstrup Søvej 9
DK-7400 Herning
Danmark
Tlf.: +45 70 25 23 23
E-mail: info@witt.no
CVR-nr.: 20981075
Gødstrup Søvej 9
DK-7400 Herning
Danmark
Tlf.: +45 70 25 23 23
E-mail: info@witt.no
Der kan bestilles varer / ytelser hos Witt Hvidevarer A/S via www.roidmi.no. Alle kontrakter inngås på dansk, og alle angitte priser er inkl. moms.
Alle priser er dagspriser og kan ikke garanteres for fremtiden.
Betingelsene er gjeldende for Witt Hvidevarer A/S, herunder www.roidmi.no.
Vi tilbyr betaling via betalingskort (Dankort, Visa, MasterCard, Apple pay, Google pay, MobilePay og Klarna). Se Klarna. (Klarnas bruksvilkår, Klarnas personopplysningspolicy).
Det er alltid gebyrfrit å betale med betalingskort, og det kan aldri trekkes et større beløp enn du har godkjent ved kjøpet. Betalingen heves først, når varen er sendt. Hvis det kommer gebyrer på alternative betalingsformer er dette tydeligt angitt.
Data du sender hos Witt Hvidevarer A/S i forbindelse med kjøp betalt med betalingskort, er krypterte (SSL), og det er dermed kun tilbyderen som kan lese dem. Hverken Witt Hvidevarer A/S eller andre har mulighet for å lese dine personlige betalingsinformasjoner.
Alle bestillinger over NOK 700,00 leveres fraktfrit. For bestillinger under NOK 700,00 pålegges et fraktgebyr fra NOK 59,00 inkl. moms. Som transportør benyttes primært GLS.
Skulle det mot formodning være feil eller mangler i en ordre sendt fra oss, bes du kontakte oss umiddelbart og senest 7 dager etter at du har mottatt ordren. Husk derfor å kontrollere innholdet straks ved mottagelse av ordren.
Ved synlige fraktskader skal transportøren gjøres oppmerksom på skaden, og det skal noteres på fraktbrevet ør det kvitteres for mottagelse. Ved fraktskade bes du dokumentere synlige skader på emballasjen i form av bilder, da dette kreves som dokumentasjon.
Der tags forbehold om feil i lagerbeholdning. Du vil bli kontaktet raskest mulig, hvis leveringstiden er lengre enn lovet.
Private forbrukere har 2 års reklamasjonsrett på feil som var tilstede på kjøpstidspunktet. Ved en berettiget reklamasjon kan du enten få varen reparert, ombyttet, pengene tilbake eller avslag på prisen, avhengig av den konkrete situasjonen.
Ved udnyttelse af din reklamationsret, bedes du udfylde vores online formular: service.witt.dk. Dette gøres for hurtigst mulig behandling af servicesagen. Du kan også sende varen direkte til os med en grundig beskrivelse af fejlen eller manglen. Kontakt os omkring nem returnering. Vi anbefaler udfyldelse af serviceformular, da sagsbehandlingstiden er hurtigere.
Proffkjøp er ethvert kjøp av apparater, som ikke skal brukes i en privat husholdning, men brukes i næring eller næringslignende formål (restaurant, café, kantine etc.) eller brukes til utleie eller annen bruk, som omfatter flere brukere. I forbindelse med proffkjøp gis det ikke garanti, da dette produktet utelukkende er beregnet til bruk i vanlige husholdninger.
Du har alltid 14 dagers angrerett når du handler hos Roidmi, og angrefristen løper fra den dagen du mottar varen.
Ved bruk av angreretten ber vi deg om å fylle ut vårt elektroniske returskjema som du finner her: https://www.rodimi.no/returskjema.
Vi gjør oppmerksom på at du selv betaler frakten for retur av varen. Når du har fylt ut returskjemaet, sender vi det en PDF med returadresse samt veiledning til hvordan du returnerer varen til oss.
Ordren må sendes til oss uten unødig forsinkelse og senest 14 dager etter at du meddelte oss at du ønsker å angre kjøpet ditt.
Refusjon av fullt beløp skjer kun hvis:
*Hvis varen har mistet verdi, fordi du har brukt den på en annen måte enn hva som var nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper eller funksjon.
Hvis varen skulle vurderes til å være verdiforringet, får du kun en del av kjøpssummen refundert. Beløpet du får tilbakebetalt avhenger av varens handelsmessige verdi. Ved retur av brukte varer forbeholder Witt Hvidevarer A/S seg retten til å kreve godtgjørelse for verdiforringelse som fastsettes av Witt Hvidevarer A/S ut fra gjensalgsverdien. Et bruktgebyr kan utgjøre 0-99 % av varens opprinnelige salgspris.
Du kan ikke angre ved å nekte å motta pakken eller ikke hente varen uten å gi oss tydelig beskjed om dette. Dette medfører at ekspedisjonsgebyret tilsvarende de reelle omkostningene i forbindelse med leveringen.
Hvis du velger å utnytte angreretten, plasserer du returetiketten, som du mottar på epost, på den originale emballasjen og sender varen i retur.
Vi anbefaler at du tar vare på den originale emballasjen inntil du har bestemt deg for om du vil beholde kjøpet eller ikke. Manglende emballasje vil bety at varens salgsverdi forringes. Hvis en vare mottas i retur og er skadet pga. dårlig emballering, fratas Witt Hvidevarer A/S ethvert ansvar for å refundere varens verdi. Kontroller at emballasjen er tett lukket og beskyttet under transporten, for å unngå tap og skader.
Det er ikke et krav, men det fremmer ekspedisjonen hvis tilstrekkelig informasjon følger med pakken – gjerne ditt ordernummeret (fra returskjemaet).
Vi refunderer alle betalinger mottatt fra deg, herunder leveringskostnader (det gjelder imidlertid ikke ekstra leveringskostnader i tilfelle der du har valgt en annen leveringsform enn den rimeligste formen for standardlevering som vi tilbyr), senest 10 virkedager fra den dagen vi mottok meldingen om at du vil angre på avtalen.
Vi tilbakefører pengene med det samme betalingsmiddelet du benyttet ved kjøpet.
Hvis du har ytterligere spørsmål vedrørende retur, kan du kontakte oss på:
*OBS: Vi mottar ikke pakker sendt pr. postoppkrav eller uten omdeling.
Returadresse:
Witt Hvidevarer A/S
Gødstrupvej 50,
DK-7400 Herning
Du skal ved hvert kjøp aksepteres salgs- og leveringsbetingelser. Du oppfordres til å lese betingelsene grundig. Kjøpsavtaler med barn og unge under 18 år kan kun inngås av foreldre eller andre, som lovlig kan handle på barnets eller den unges vegne.
For at du kan inngå en avtale med Witt Hvidevarer A/S, må du la deg registrere med følgende personlige opplysninger: navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse og kjøpshistorikk. Vi foretar registreringen av dine personopplysninger med det formålet å kunne levere varen til deg.
Personopplysningene registreres hos Witt Hvidevarer A/S og oppbevares i 5 år, hvoretter opplysningene slettes. Vi oppbevarer og oversender ikke kundeopplysninger krypteret. Vi samarbeider om dette med en rekke andre virksomheter, som oppbevarer og behandler data. Virksomhetene behandler utelukkende opplysninger på våre vegne og kan ikke bruke dem til egne formål.
Vi samarbeider kun med databehandlere i EU eller i land som kan gi dine opplysninger tilstrekkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige er Witt Hvidevarer A/S.
Du har rett til å få opplyst hvilke opplysninger vi behandler om deg. Hvis du mener at opplysningene er unøyagtige, har du rett til å få dem rettet. I noen tilfelle har vi plikt til å slette dine persondata, hvis du ber om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke lenger er nødvendige i forhold til det formålet som vi skulle bruke dem til. Du kan også kontakte oss hvis du mener at dine persondata blir behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til oss på info@witt.no
Witt Hvidevarer A/S bruker cookies på alle våre sider, da dette er nødvendig for at siden kan fungere og er lett å bruke. Det må bl.a. brukes en cookie, for at et produkt kan tilføyes til handlekurven. Ved å klikke videre på våre side aksepterer du automatisk bruk av cookies.
Cookies gir også informasjon om hvordan siden brukes, hvilket primært brukes til måling av trafik og optimering av oppsettet. Alle cookies som brukes, er ikke skadelige og har ingen adgang til personfølsomme opplysninger eller mulighet for å spre skadelige ting til andre programmer.
Guide for å slette: Internet Explorer – Edge – Google Chrome – Mozilla Firefox – Safari – iPhone – Android
Klageveiledning
Hvis du vil klage på ditt kjøp, skal du rette din henvendelse til info@witt.no. Hvis det ikke lykkes oss å finne en løsning, kan du sende inn en klage til relevante nemnder på området, dersom betingelsene for dette er oppfylt. Forbrukerombudsmannen www.forbrukertilsynet.no. Det er også mulig å sende inn en klage via EU-kommissjonens online klageportal: http://ec.europa.eu/odr (særlig relevant, hvis du er forbruker med bopel i et annet EU-land).